Hürriyet

17 Mayıs 2013 Cuma

Sansür - Bekir Çoşkun


Burada dünya görüşüm, siyasi duruşum ve inandıklarımla ilgili yazılar yazmak istemiyorum. Ama, hergün okumak için beklediğim, bazen tekrar tekrar okuduğum, bazen de dönüp dönüp arşivini karıştırdığım bir yazar Bekir Çoşkun. Yıllardır, kendimi bildim bileli yakın takibindeyim kendisinin. Bu günkü yazısını okuyunca, "Bana da koydular" dedim, ve burada da yayınlamak istedim. orada, burada, şurada okumamış ama yolu buraya düşünce belki bir kişi daha okur diye düşüdüğüm için... Lütfen, bir dakikanızı ayırıp okuyun.



Bekir COŞKUN ve Yazıları
SANSÜR...
Görmeyene, duymayana, anlamayana niye sansür koyarlar?..

*
Anons yap hoparlöründen, “Bedava sansür dağıtılıyor, ihtiyaç sahiplerinin meydana gelmesi duyurulur” diye...
Meydan dolmazsa namerdim...
Büyük kova, koca kutu getiren bile olur...
Kapacağı sansür içine çok girsin diye...

*
Sansürün ne olduğunu, duyarlı toplumlar bilir...
Aslında gazeteye, televizyona konulmadığı... Sansürün kendisine konulduğunun bilincindedir gelişmiş birey...
Bu, “Abi size sansür koymuşlar” diyor...
“Sana koydular” dedim...
Kızdı...
*
Ambarda el bombaları patladı, birlik havaya uçtu...
Sansür yoktu...
Dönüp soran oldu mu?..
Amerika istihbarat verdi, kendi vatandaşlarını uçakla imha ettiler, sansürsüz tabut konvoyları günlerce yayınlandı...
Yapanları “Türkiye seninle gurur duyuyor” diye karşılamadılar mı?..
Kendisi bile ağladı duruma...

*
Dövüp, “Niye öyle durup durup sallıyorsun” diye bayrağı aldılar kızın elinden, yayınlandı...
Sansürsüz...
Ulusal bayramı kutlamak isteyenlerin gözüne gaz sıktılar, TV’de gördünüz sansürsüz...
Sansürsüz...
Atatürk’e çiçek bırakmak isteyen gaziyi tekmelediler...
Sansürsüz...
“Türk” sözcüğünü yamaçtan dozerle sildiler...
Sansürsüz...
Reyhanlı’daki resmi görünce “Ne bu rezillik ya?..” diyerek kıpırdayacak değil...

*
Değil televizyondan görmek ya da değil gazeteye bakıp da isyan etmek, bizzat kendisi oradaydı vatandaş...
Kafasına da parçalanan kamyonun tamponu düşmüş...
Yerde 51 ceset...
Ne dedi:
“Allah Başbakanımızdan razı olsun...”

*
Bence sana sansür gerekmiyor kuzum...
Bizzat sansürün kendisisin...

★★★
17 Mayıs 2013 - bcoskun@cumhuriyet.com.tr



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder