Hürriyet

22 Mayıs 2013 Çarşamba

Eda'nın yeni elbisesi

Eda'ma yeni bir elbise dikmeye karar verdim. Sanki elimde başladığım işi bitirmişim gibi yeni bir işe başlıyorum ama severim ben aynı anda birkaç işi birarada yapmayı.

Sabah sabah aklıma geldi, aldığım bir kaç kumaşım var Eda için dikerim diye planladığım. Havalar da birden bastırınca sıcak sıcak hemen dikesim geldi efil efil giysin kızım istedim.


Birinci kumaşım, minik kareli, pamuklu çok tatlı bir kumaş. Geçtiğimiz günlerde Çarşamba Pazarını ziyaretim sırasında almıştım, ve daha önce de bahsetmiştim bu kumaştan. Sanırım, bununla ilk elbisemi dikeceğim.




İkinci kumaşım ise bir penye, üstten ikinci, pembe penye. Bu kumaşımda Çarşamba Pazarı ziyaretlerinden birinde alınmıştı ve yine burada yaptığım alışverişten bahsederken sizinle paylaşmıştım bu kumaşımı da. Aynı kalıbı kullanarak farklı iki elbise koydum kafama. 





Kalıbımı da sabah sabah Eda gözlerini açıp okula giderken, hemen ölçülerini alıp, kafama göre bir şey çıkarttım, bakalım nasıl birşey olacak. Bu benim öyle kafama göre çıkarttığım ilk kalıbım olacak. Zaten askılı bir elbise yapacağım için elimi korkak alıştırmadan hemen çizip çıkarıverdim kalıbı. Umarım yanılmam.






Kalıbımı şöyle bir mantıkla çıkarttım. Önce Eda'nın koltuk altından göğüş çevdezirir ölçüsünü aldım. sonra, muhtemel askılarının olması gereken yerin ölçüsünü aldım ve kumaş katında kullanacağım için 1/4'ünü hesapladım. Bulduğum rakkamlar üzerinden de kalıbı hazırladım. Göğüs çevresi ve iki kolun arasındaki mesafeyi de kolevi olarak belirledim ve gerisini de çan etek dikecekmişim gibi aşağıya doğru genişlettim. Resimde görünen uzun ince parça, verev olarak iki tane olarak kesilecek ve kol evinden başlayıp biye olarak omuzda düğümlenen bir askı olacak. Diğer parçayı da ikiye katlayıp robada ayrı bir parça olarak süsleyip püsleyip kullanmayı hayal ettim ama dikmeye başlamadan tam olarak bilemiyorum. Hayal ettiğimi yapabilecekmiyim göreceğiz yakında.

Bitmiş halini en kısa zamanda paylaşmak üzere, herkese sevgiler...
Yakında görüşmek üzere.

Benim dünyamdan

2 yorum:

  1. kolay gelsin, eminin harika bir elbise olacaktır...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yüreklendiriyorsun beni. teşekkürler. Senin pıtırcığının da ölçülerini alayım senden bir tane de onun için de seve seve dikerim...

      Sil