Hürriyet

16 Ocak 2013 Çarşamba

Artık benim de dikiş makinam var!!!

Artık benim de dikiş makinam var.  Çok uzun senelerdir yapmak istediğim ama bir türlü zamanlamasını ayarlayamadığım dikiş kursuna bu sene başlama şansım oldu ve çok da keyif alıyorum. Daha şimdiden hem kendime hem de kızıma bir sürü şey diktim ve dikmeyi de planlıyorum. Dikişle ilgili planlar yaparken öncelikle bir dikiş makinası almak listenin en başındaydı.

Aslında annemin çeyizinden kalma bir Singer dikiş makinamız var ama hem uzun yıllardır kullanılmıyordu hem de biraz daha yapabilirliği olan makina almak istiyordum.

Kursa başlar başlamaz hemen ev tipi dikiş makinaları hakkında da araştırmalar yapmaya, sınıf arkadaşlarımdan ve öğretmenimden fikirlerini almaya başladım. Meğer sınıfta evinde makinası olmayan neredeyse bir tek ben varmışım. Kim hangi makinayı kullanıyor, ne gibi özellikleri var ve en önemlisi otomatik ip geçirme  özelliği varmı. 

Evet, dikiş kursum sayesinde farkettim ki artık iğne iplik buluşmasını sağlamak benim için hiç de kolay değil. O yüzden de alacağım dikiş makinasında otomatik iplik geçirme özelliğinin olması seçeneklerimin en üstünde yer alıyor.

Piyasada pek çok ev tipi dikiş makinası markasının olduğunu gördüm araştırmalarım sırasında. Singer, Brother, Paff, Janome, Elna ve daha pek çoğu. Ve hepsinde de çok benzer özellikler var ve benzer fiyatlar aralıkları. Durum böyle olunca da karar verme kıstaslarım değişmeye başladı. Garanti süresi, servis ağı, yedek parça olanakları vs vs vs.

En sonunda kararımı verdim. Brother marka ev tipi dikiş makinalarının içinden GS3700 Mekanik Dikiş ve Piko Makinası. işte makinamın yapabilecekleri. Neler yapabileceğimiz ilerleyen zamanlarda paylaşıyor olacağım...


  • 37 değişik dikiş seçeneği
  • 1 adımda otomatik ilik açma
  • Dikiş uzunluk ayarı
  • Her tür ip ile rahat çalışma imkanı sunan iplik tansiyon ayarı
  • Kolay kullanımlı desen seçme düğmesi
  • Geri teyel yapılırken ve dikişlerin pekiştirilmesinde kullanılan dikiş kolu
  • Kolay masura sarma sistemi
  • Kolay üst iplik takma sistemi
  • Otomatik iplik takma sistemi
  • Üst masura sistemi ile dikişlerinizde iplik tasarrunu sağlar
  • Standart ayaklar :Zigzag ayağı,İlik ayağı,Fermuar yağı,Dişli kapama kapağı,Düğme dikme ayağı,Masura,İğne seti,Çift iğne,İlave bobin pimi,Oval tornavida,Pedal
  • brother opsiyonel tüm aksesuar çeşitlerini kullanabilme özelliği
  • Silindirik parçalarda rahat dikiş için serbest kalabilen makine burun kısmı
  • Kalın kumaşlarda rahat dikişler için baskı ayağında ekstra üçüncü kademe özelliği
  • Gözü yormayan led aydınlatma sistemi
  • Kolay sökülüp takılabilen baskı ayağı ve aksesuarlar
  • Kullanım videolarını içeren dvd
  • 5 mm ayarlanabilir dikiş genişliği ve iğne pozisyon ayarı

Yeni makinam ve onunla dikeceklerim için ben oldukça heyecanlıyım. İlk sırada kızım için Pamuk Prenses kostümü var:)

2 yorum:

  1. güle güle kullan dikiş makineni.bol dikişler diyorum aramısa hoş geldin ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. acemi birisi olarak yavaş yavaş makinamı kullanmaya başladım. sonuçları yakında paylaşacağım burada umarım.

      Sil