Hürriyet

16 Temmuz 2014 Çarşamba

Nane çiçeği


Hayatımda ilk defa nane çiçeği gördüm. Aslında gördüğümün nane çiçeği olduğunu da bilmiyordum. Çok güzel görünüyorlardı, kızım toplayıp getirmişti, hem çiçekler, ve tabiki hem de kızımın getirmiş olması çok hoşuma gitmişti.
Hemen alıp suya koyayım derken, baktım mis gibi nane kokuyorlar. Aaa bir baktım yaprakları nane yaprağı ama bu yaşıma geldim hiç naneyi çiçekli haliyle görmemişim.
Hep pazarda, markette demet demet gördüm. Bir keresinde de pencere bostanı olarak almıştım nane ve maydanoz ama o zaman da çiçeklenmemişti. Neyse, kokusu nane ve yaprakları da tıpkı nane olunca hemen google amcaya sordum. Nane çiçeğini. Bir de ne göreyim elimde tuttuğumla aynı çiçek. Ve böylelikle ben 50 yaşımda, kızım 5 yaşında tanışmış olduk nane çiçeğiyle. Kızımla ikimizin ortak heyecanınoldu nane çiçeği.
Sonra, kızımla gittik topladığı yere, yaşadığımız sitenin yol kenarında kendiliğinden çıkmış, yayılmışlar. Mis gibi kokular salarak orada kendilerine bir yaşam bulmuşlar. Bir kaç kök çıkartıp bahçemize getirip ektik. Bakalım tutacak mı? Merakla bekleyeceğiz. Eğer söylendiği kadar arsızsa ki umudumuz o yönde. Minik bahçemizde çiçek veren kendi nanelerimiz olacak.


Yakında, salkım domateslerimizle ilgili de sizinle paylaşacaklarım olacak, o zamana kadar sevgiyle kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder