Hürriyet

22 Temmuz 2014 Salı

Battaniye yapacağım 3

Evet, yapmayı planladığım battaniye ile ilgili motif arama ve denemelerim devam ediyor. Haftasonu olması ve ardından da kızımın okuldan en sevdiği arkadaşının ziyaretimize gelmesi sebiyle denemiş olduğum motifi yayınlayamadım ama arada elim boş durmadı.
Bu sefer bulduğum ve denediğim motif hem çok kolay hem de bitmiş hali çok güzel. Battaniyeyi gördüğümde bayıldım, renkler harika. Resimlerden yumuşacık ve harika bir dokusunun olduğu ilk bakışta belli oluyor. Sonra okuyunca anladım ki %100 Merino yününden yapılmış. Yıkanabilirlilik açısından yün bir battaniye düşünmemiştim ama şimdi neden olasın diyorum. Toplam 108 motif örmüş ve el boyaması bu merino yünleri için tanesi 15 dolardan 41 renk kullanmış ve çerçevesi için de 11 çile ip ile birlikte toplam 780 Dolara malolmuş battaniye. Günümüz şartlarında bizim ülkemiz için bir servet değerinde. Hele hele bizim ülkemizde adı hanım dilendi bey beğendi olan ve elde kalan, konudan komşudan toplanan kalmış iplerle tamamlanan bir motif için dudak uçuklatacak bir maliyet. Neyse, varmış almış yapmış çok da güzel olmuş, güle güle kullansın diyelim. Aslında, battaniye için 108 motif yapmış ama kalan iplerle 400 motif daha yapılabilirmiş, çerçevesi hariç. Bu cümleyi okuyunca içim rahatladı demeden geçemeyeceğim. Neyse, motifi bulduğum sitede, örnek ile ilgili tüm detaylar var kullanılan ipin markası, iplik renkleri, kaç tane kullanıldığı. Hatta, battaniyeyi birebir yapmak isterseniz sipariş bile verebiliyorsunuz ama Türkiye'ye gönderiyorlar mı bilmiyorum.
Bu arada bende ufaktan bir araştırma yaptım, bizde merino yünleri kaç lira, renkler nedir falan diye ama maalesef bizim ülkemizde merino yünlerinin üretimi ve renk alternatifleri söz konusu siteyle mukayese edince yok denecek kadar az.
Nako da tek bir ürün var o da  %10 merino yünü %10 polyamid ve %80 premium akrilik, 100gr ve fiyatı 7,5TL, ve maalesef düz renk seçeneği yok.
Kartopu'nda düz renk seçeneği var, %100 yün bilgisi var, 170mt ve 100 gr lık yumaklar 7,5 TL. Renk seçeneğide fena değil ama öyle 41 renk filan hak getire.
Alize de ise merino seçeneği hiç yok.
Bildiğim başka online el örgü yünü satan yer yok.
Merino yünü ile normal yün etiketli ürünler arasında ne fark var, ben bilmiyorum bilen varsa ve lütfen benimle paylaşırsa çok sevinirim.
Onca laftan sonra benim yine Nako Estiva ile denediğim motifimi sizlerle paylaşıyorum.
Ama lütfen motifin orjinaline de bir göz atın, gökkuşağı adını vermiş battaniyesine ve çok da uymuş adına.
Ama ilk önce beni motifim diyorum:)


Ve şimdi de buyurunuz görsel şölene deyip onca sözünü ettiğim sitenin adresine:

http://www.purlbee.com/the-purl-bee/2012/11/15/whits-knits-bears-rainbow-blanket.html

Yorumlarınızı, ve özellikle de yün ve merino yünü ile ilgili deneyim ve düşüncelerinizi paylaşmanızı dilerim.

Sevgiyle kalın...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder