Hürriyet

20 Nisan 2014 Pazar



23 NİSAN ÇOÇUK BAYRAMI İÇİN HAZIRLIKLARIMIZ TAMAMLANDI!


Kızım henüz Anaokulu'nda eğitimine devam ediyor. Önümüzdeki yıl 1. sınıfa başlayacak inşallah.

Bu yıl da geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi, devam etmekte olduğu okul, okul öncesi öğrencileri için Kırmızı-Beyaz günü düzenliyor ve o gün bütün çocuklar öğretmenleri dahil kırmızı-beyaz giyiniyorlar ve okulu gelincik bahçesine çeviriyorlar. 

Bu sene ben kızım için, bir etek bir de ceket diktim. Kendimle gurur duyduğum bir çalışma olduğunu söyleyebilirim. Gerçekten çok güzel oldular. Şimdilik buradan sizlerle yaptıklarımı paylaşacağım ama, önümüzdeki hafta yapılacak kutlamalarda kızımın giyinmiş haliyle de resimlerini paylaşmak isterim.

Seçtiğim model, Burda dergisinin, 06/2006 sayısında yer alan bir model.  Zaten modeli görünce çok hoşuma gitmişti ve önümüzdeki günlerde kutlanacak bu büyük bayramımızı da düşününce hemen yola koyuldum ve ortaya çok içime sinen bir takım çıkmış oldu.






Etek 3 kattan oluşuyor. Birinci ve üçüncü katta pamuklu bir kumaş kullandım. En üstteki kırmızı beyaz çizgili bir kumaş, en altta düz beyaz pamuklu ve ortada puantiyeli bir tül.
Üst etek kmaş katında kesilmiş iki adet yarım kloştan oluşuyor. Ben önde ve arkada pililer yaptım, beline oturması için yanlarda lastik kullandım.

Etek, yapımı çok kolaydı ve sanırım yaklaşık 1.5-2 saatte bitti gitti. Ama ceket için aynı şeyi söylemem pek mümkün değil benim için.

Evet, herşeyin küçüğü çok güzel oluyor, göze çok hoş geliyor ama benim gibi acemiliğini henüz atamamış bir terzi adayı için, makinanın hızını henüz ayarlamayı tam olarak beceremezken o minicik minicik parçaları birbirine eklemek pek de kolay olmadı valla. Ama olsun, sonuç çok güzel:)

Resimlere bakarken gördüm ki henüz düğmesini bile dikmemişim. Zaten ilik işi çıkmasın diye çin düğmesi diye satılan düğmelerden edinmiştim.

Ceket incecik fitilli bir kadife kumaş, astar olarak da rengarenk puantiyeli bir pamuklu kumaş kullandım. Ancak, pamuklu kumaş biraz daha ince ve yumuşak olsaymış çok daha iyi olurmuş ama elimde olanı kullandım.

Ceketin astarı arkadan sarkıyormuş gibi duruyor resimde ama, yok öyle bişi, kalktım üşenmedim baktım geldim yazımı bırakıp ama sanırım askıdaki duruş nedeniyle öyle bir izlenim veriyor. Bu ceket benim ilk torba astarlama deneyimim çok zorlanmadım ama büyük boy ve kalın kumaşla yapacak olursam nasıl olur merak etmiyor da değilim hani...



                   

Evet, çoook uzattım farkındayım, ama ne yapayım, yaptığımdan çok memnun kaldım, anlattıkça anlatasım geldi..... 

Sevgiyle kalın,

2 yorum:

  1. Ben çok beğendim. Harika bir takım olmuş. Ceket de etek de birbirinden güzel. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim yorumunuz için. Benim de kızımın da çok hoşuna gitti. İyi günlerde giysin inşallah

      Sil