Hürriyet

31 Aralık 2013 Salı

Kızım için manto dikmeye başlıyorum

Çok uzun bir ara verdim ama neden niçin kısmına girmeden hemen sizlere haber vermek istedim. Kızım için manto dikmeye başlıyorum.

Takip etiğim dikiş bloglarından en önemlisi olan dikişdersi, yeni yıla yeni bir proje ile başlıyor ve ben de uzun zamandır ara verdiğim elişi etkinliklerime böyle bir porje ile dönmeye karar verdim.

Dikişte oldukça acemiyim. Geçtiğimiz yıl gittiğim kursta sevgili öğretmenimin de desteğiyle bazı şeyler dikmeyi başarmıştım ama bu sene yaşadıklarım kurslara devam etmeme şu ana kadar maalesef izin vermediğinden bundan sonra kendi başıma yola devam edeceğim gibi görünüyor..

Kumaşımı Çarşamba günü Çarşamba pazarından metresi 10 TL'ye aldım, astarı da sanırırm 4 TL idi. Kendimi kaptırıp pek bir fazla almışım kumaşı ama sonrasında analı-kızlı giyebileceğimiz bir parça da kendim için çıkacak diye ümid edip mutlu oldum.

Kumaşım tay tüyü gibi bir kumaş. Önce Eda için uygun değil filan diye düşündüm. Klasik olacak ama kırmızı, yada turuncu renkli bir kaşe kumaş almak fikri ile gitmiştim pazar. Ama bu kumaşı görünce aklım kaldı diyebilirim. Yine de pazarı dolaştım, arzu ettiğim tonda bir kırmızı ve çok da güzel bir turuncu kumaş da buldum. Kırmızı kaşe kumaştan yapılmış mantoları her yerde her şekilde bulabilirim, ama kendi dikeceğim birşey için fark yaratmak, farklı olmasını sağlamak elimde diye düşünüp, pazara birlikte gittiğim sevgili arkadaşımın da beni desteklemesiyle bu güzel hardal sarısı tay tüyü kumaş eve gelmiş oldu. 

İçine de mor ve çok benzer bir tonda deseni olan bir ipek astar aldım. Kaldı düğmeler. Düğmelerin nasıl bir şey olması  gerektiğine henüz karar veremedim. Kemik mi, yoksa metal mi olmalı? Bilmiyorum. Sanırım önce manto dikilip bitecek sonra düğmecelir dolaşılacak. Ama bu arada, fikrinizi de almak isterim. Nasıl bir düğme almalıyım. Aynı tonda mı olmalı, yoksa siyah kemik bir düğme ile kontrast mı yapmalıyım? Ne dersiniz?

Şimdi sizlerle aldığım kumaşı ve kızım için diklmeye çalışacağım mantoyu paylaşmak istiyorum.

Model, Burda dersgisininin Eylül 2012 sayında yer alan 149 numaralı model. Benim çok hoşuma gitti. Umarım bittiğinde de güzel bir manto yapmayı başarmış olacağım.

Bu arada, yine fikirlerinize ihtiyacım var, baktığım bazı internet siteleri, mantoluk kumaşı biçmeden önce telalamayı tavsiye ediyor. Ama benim kumaşım zaten biraz dik duran bir kumaş olduğu için ve 5 - 6 yaşlarında bir çocuk giyeceği için telalamayı düşünmüyorum, sadece ön klapasını telalarım. Sizlerin fikrini de alabilirmiyim lütfen.



Bu vesile ile, 2013 yılının son yazısını yazarken, yeni yılın herkese güzellikler ve iyiyikler getirmesini yürekten diliyorum. Özellikle güzel ülkemin güzel insanlarının üzerindeki kara bulutların yok olmasını ve  daha aydınlık günlere güvenle kavuşmayı diliyorum.

sevgiyle....

3 yorum:

  1. Kolay gelsiiin :)
    Başladın mı dikmeye? Mantoların sadece ön klapaları, kenarları, kol ağızları ve yakasında tela kullanılır benim bildiğim...
    Ne güzel bir model de seçmişsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başladım, hatta bitti bile diyebilirim. Bugün yarın paylaşacağım umarım son halini. Bu aralar malum hastalıkla uğraşırken, elimden çıkıverdi. Güzel görünüyor şimdilik. Senin de dediğin gibi hem kumaşım kalın ve sert hem de çocuk mantosu olduğu için sadece ön klapalarında kullandım telayı

      Sil
  2. 31aralıkta verilmiş link,görmemem normal degil mi...:)tabiki davet ederim ,mail adresi alabilirmiyim ...

    YanıtlaSil